ورق كامپوزيت تابلويي

ارائه خدمات سئو، طراحي سايت و نرم افزارهاي سازماني

ورق كامپوزيت تابلويي

۶ بازديد

تامين ورق كامپوزيت تابلوئي براي تابلوسازان

Aluswissbond

 

توليد ورق كامپوزيت تابلويي مجموعه كارخانجات آلوسوييس باند

 

مجموعه كارخانجات ALU SWISS BOND به منظور تامين ورق تابلويي يا تابلو كامپوزيت براي تابلوسازان نصابان و پيمانكاران گرامي ، اقدام به توليد دو برند ALU TOP و ALU PRIMA نموده است.

تامين ورق كامپوزيت تابلوئي براي تابلوسازان

Aluswissbond

 

توليد ورق كامپوزيت تابلويي مجموعه كارخانجات آلوسوييس باند

 

مجموعه كارخانجات ALU SWISS BOND به منظور تامين ورق تابلويي يا تابلو كامپوزيت براي تابلوسازان نصابان و پيمانكاران گرامي ، اقدام به توليد دو برند ALU TOP و ALU PRIMA نموده است.

بازديد كننده گرامي شما ميتوانيد جهت تهيه و دريافت ليست قيمت ورق كامپوزيت تابلويي آلوتاپ و آلو پريما و همچنين كالرچارت ورق كامپوزيت تابلويي با ما در تماس باشيد.

اين ورق ضمن مقرون به صرفه بودن در چندين رنگ متنوع عرضه شده است و در اختيار تابلوسازان عزيز ، فروشگاه هاي زنجيره اي (افق كوروش-گندم-حيات-جامبو ...) و ... قرار گرفته است .

ورق كامپوزيت براي تابلو در انواع مختلف

در صنعت خودروسازي، ساختمان سازي، هواپيما و ديگر صنايع، از اين متريال بسيار استفاده مي‌شود. شغل و صنعت ديگري كه ورق‌هاي كامپوزيت در آن بسيار كاربرد دارد، حرفه تابلو سازي است. در صنعت تابلو سازي، از ورق كامپوزيت تابلويي يا تابلو كامپوزيت بيشتر به جهت نماسازي سردر مكانهاي تجاري استفاده مي‌شوند كه در اصطلاح به آن تابلو كامپوزيت ميگويند. تابلو كامپوزيت امروزه به عنوان تبليغات مدرن، بسيار مورد استفاده قرار گرفته و يكي از رايج ترين روش‌هاي ساخت تابلوهاي تبليغاتي است. كامپوزيت در لغت به معناي مخلوط مركب مي‌باشد و به صورت تركيبي از ورق ­هاي آماده بوده كه از جنس پلي اتيلن و آلومينيوم ساخته شده است. دو ورق آلومينيوم در دو طرف پلي اتيلن قرار گرفته و ورق‌هاي كامپوزيت ساخته مي‌شود. همچنين از مواد ديگري مانند چسب، لايه چسب عايق، لايه رنگ PVDF ، لايه رنگ پلي استر و پوشش مناسب از جنس نايلون نيز استفاده مي‌شود.

در واقع براي تعريف اصولي و دقيق از كاربرد آن در ساخت تابلو، ميتوان گفت كه كامپوزيت براي نصب تابلوهاي تبليغاتي، به عنوان يك نماي زير كار بوده و تكميل كننده تابلو با هر زمينه دلخواهي مي‌باشد. بدنه تابلوي كامپوزيت، از ورقهاي كامپوزيت ساخته شده و با استفاده از انواع حروف برجسته، پيام­هاي تبليغاتي روي تابلو درج مي‌شود. ساخت تابلوي كامپوزيت براي اولين بار به سال 1969 برمي‌گردد كه توسط كشور آلمان بهره برداري شد. امروزه يكي از زيباترين و بروزترين تابلوهاي تبليغاتي كه براي زيباسازي نما هم استفاده مي‌شود، تابلو كامپوزيت است كه براي نماهاي ساختمان، تابلو سردر مغازه ­ها و جايگاه هاي سوخت بسيار كابرد دارد.

 Aluswissbond Composite Panel

مزيت تابلو كامپوزيت:

اين تابلوها داراي آلياژ مقاوم، سبك و بادوام بوده و بستر مناسبي براي نصب انواع حروف برجسته مي‌باشند. همچنين قابل پياده سازي در رنگ‌هاي دلخواه و متفاوت هستند. اين تابلو در مقابل اشعه ماورا بنفش و شرايط مختلف آب و هوايي مقاوم بوده و داراي خاصيت پاكسازي خودكار در برابر آلودگيهاي محيط و گرد و غبار است. به همين علت دائما زيبا و براق جلوه مي‌كند و كثيف نمي‌شود. ورق­هاي كامپوزيت را مي‌توان خيلي راحت به شكل و فرم دلخواه تبديل كرد. اين تابلو قابل شست و شو، ضد زنگ، ضد حريق و عايق حرارت مي‌باشد.
تابلو كامپوزيت در اقصي نقاط جهان در دسترس بوده و هزينه نصب و اجراي آن نسبت به متريال­هاي ديگر، كمتر است. به اين علت كه ورق­هاي كامپوزيت به صورت آماده هستند، مدت زمان نصب و اجرا اين تابلو بسيار كمتر از ساير تابلوها مي­باشد.
با توجه به رنگ مورد نظر و ضخامت ورق ­ها، قيمت اين تابلوها متفاوت بوده و ورق‌هاي ضخيم­تر، از كيفيت و دوام بالاتري برخوردار هستند؛ در نتيجه قيمت ورقهاي كامپوزيت ضخيم از ورق‌هاي كامپوزيت نازك بيشتر مي‌باشد.

ساخت تابلوي كامپوزيت با استفاده از حروف برجسته

با استفاده از متريال كامپوزيت، زمينه حروف اين نوع تابلو ساخته مي‌شود و نوع حروف به كار رفته،شامل حروف برجسته چلنيوم، حروف برجسته پلاستيكي، حروف برجسته فلزي، حروف برجسته استيل و ساير حروف برجسته است. طراحي تابلو كامپوزيت معمولا ساده يا تركيبي از چند رنگ مختلف و يا تركيبي از دو يا سه متريال مختلف مي‌باشد.

تابلو كامپوزيت ، بهترين گزينه نماي مغازه

يكي از بهترين راه ها براي ديده شدن يك كسب و كار داشتن تابلويي حرفه اي و مدرن است. تابلوي حرفه اي يك فروشگاه، مي تواند در كوتاه ترين زمان ممكن توجه مخاطب را جلب كند، با مخاطب ارتباط برقرار كند و در ذهن او ماندگار شود. ساخت تابلو كامپوزيت براي كسب و كارهاي مختلف يكي از كارهاي مهمي است كه بايد توسط فردي متخصص انجام شود. داشتن يك سردر و نماي زيبا يكي از رموز جذب مشتري و افزايش فروش است.

كاربرد تابلو كامپوزيت

در تعريف كلي و اصلي تابلو كامپوزيت، مي‌‌توان به يك تخته ابزار و وسيله اي اشاره نمود كه از طريق آن، كلمات، پيام‌ها و اطلاعات را از طريق علائم مناسب، به افراد انتقال مي‌دهند.

به بيان ديگر نيز مي‌توان گفت كه: اين نوع از تابلوها، زمينه تابلو تبليغاتي هستند. كامپوزيت‌ها با تركيب چند ماده مختلف توليد مي‌شوند و يك ماده كاملاً جديد را خلق مي‌كنند.

 

تابلو كامپوزيت

 

ورق كامپوزيت، اغلب از تركيب پلي كربنات و آلومينيوم توليد مي‌شود، به نحوي كه در طراحي و توليد اين نوع از پنل‌ها از دو لايه آلومينيوم و يك لايه پلي كربنات استفاده مي‌شود. از جمله مهمترين كاربردهاي اين محصول، عبارتند از:

  • صنايع خودروسازي
  • مكان‌هاي تجاري
  • فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي
  • فروشگاه‌هاي مواد غذايي
  • سوپرماركت‌ها
  • فروشگاه‌هاي لوازم بهداشتي

و بسياري از مراكز ديگر كه مي‌توانند با استفاده از اين پنل‌ها، تحولي شگرف در زمينه‌ي تبليغات، پديد آورند. اما پس از كسب تجربيات مهم در اين زمينه، محققان به اين مهم دست يافتند كه:

استفاده از تابلو كامپوزيت براي تمامي مشاغل ايده آل و مناسب است. اما لازم به ذكر است كه اين تابلو نيز مانند بسياري از تابلوهاي ديگر، از محدوديت‌هاي خاصي تبعيت مي‌كند.

يكي از محدوديت‌هاي قابل توجه براي اين نوع از تابلوها، عدم استفاده از آنها در بافت‌هاي قديمي و محيط‌هاي تاريخي است.

ويژگي هاي تابلو كامپوزيت

قبل از ورود اين نوع از پنل‌هاي تبليغاتي و ورق كامپوزيت تابلويي به بازارهاي جهاني، اغلب توليدكنندگان و شركت ها و موسسات و … مجبور به استفاده از حروف تبليغاتي خود بر روي سنگ‌ها، ديوار‌ها و غيره بودند.

اين موضوع نه تنها دشواري بسيار زيادي را براي افراد به همراه داشت، بلكه خطرات مهمي از جمله برق گرفتگي و غيره را نيز براي آنها در بر داشت. وجود دشواري‌هاي بسيار زياد در اين تبليغات و همچنين عدم تاثير گذاري ايده‌آل و مناسب آنها، سبب شد كه افراد براي بهره‌برداري از محصولات جديد اقدام نمايند.

 

لذا با ورود تابلو كامپوزيت يا همان ورق كامپوزيت تابلوئي به صنعت تبليغات، افراد با مزاياي فوق العاده‌اي مواجه شدند. مزايايي از جمله:

برخورداري از وزن بسيار سبك

يكي از مهمترين و كاربردي‌ترين خصوصيات اين نوع از تابلوها، برخورداري از وزن بسيار كم در آنها مي‌باشد. در اين صورت مصرف كنندگان مي‌توانند به راحتي براي مشاغل مختلف خود از آنها بهره برداري نموده.

همچنين در صورت لزوم، اقدام به حمل و جابجايي آنها با سهولت بسيار زياد نمايند.

برخورداري از تنوع رنگ گسترده

همانطور كه ذكر شد، در طراحي و توليد اين نوع از تابلوهاي تبليغاتي از دو لايه آلومينيوم و يك لايه پلي كربنات استفاده مي‌شود. لايه پلي‌كربنات، مابين لايه‌هاي آلومينيوم قرار مي‌گيرد.

لذا صفحه رويي در اين نوع از تابلو‌ها، از يك صفحه آلومينيومي برخوردار بوده كه مي‌توان به راحتي براي تنوع رنگي آن و همچنين افزايش جذابيت ظاهري آن، اقدامات شايسته‌اي را به كار بست.

انعطاف پذيري بسيار بالا

از ديگر خصوصيات منحصر به فرد در تابلو كامپوزيت، ايجاد طرح هاي بسيار زيبا و همچنين امكان برش CNC بر روي آنها مي‌باشد. در اين صورت مي‌توان با انعطاف پذيري مناسب در اين تابلوهاي تبليغاتي و جذابيت فوق العاده‌ي ظاهري در آنها نيز مواجه شد.

برخورداري از طول عمر بالا

استحكام بالا، كيفيت بالا، مقاومت بسيار بالا و مواردي از اين قبيل، ماندگاري بلندمدتي را براي آنها به همراه خواهند داشت. برخورداري از ساختار بهبود دهنده درخشان و همچنين سازگاري با طبيعت از ديگر مزاياي فوق العاده اين نوع از تابلوهاي تبليغاتي است كه سبب افزايش عمر و ماندگاري بالاي آنها خواهند شد.

سهولت در نگهداري

از ديگر مزاياي فوق‌العاده‌ي آنها مي‌توان به سهولت در نگهداري تابلوهاي تبليغاتي به سبب برخورداري از متريال توليدي منحصر به فرد و كيفيت فوق‌العاده آنها، اشاره نمود.

خاصيت پاكسازي خودكار در اين نوع از تابلوها، سبب شده است كه آنها در برابر آلودگي‌هاي محيطي از جمله: گرد و غبار و غيره مقاوم بوده و همواره جذابيت فوق العاده‌اي را در بر داشته باشند.

پيشگيري از حوادث فني با تابلو كامپوزيت

همانطور كه ذكر شد در گذشته اغلب تبليغات بر روي ديوارها انجام مي‌شد و به سبب سيم كشي نامناسب، شاهد شوك الكتريكي و همچنين عدم مقاومت در برابر آب بودند. اما تابلو كامپوزيت با برخورداري از مزاياي فوق العاده، به عنوان محصولي ضد آب و ضد شوك الكتريكي، شناخته شده است.

مقاوم در برابر شرايط جوي

يكي ديگر از مزاياي برجسته در اين تابلوها، برخورداري از مقاومت بسيار بالا در برابر عوامل جوي مختلف از جمله: تابش نور خورشيد، باران، برف، تگرگ و غيره خواهد بود.

تابلو كامپوزيت، در برابر اشعه ماوراء بنفش نيز از مقاومت بالايي برخوردار بوده و هرگز كيفيت خود را از دست نخواهد داد.

 

ورق كامپوزيت تابلويي - تابلو كامپوزيت

 

نصب تابلو كامپوزيت و روش‌هاي مختلف ساخت آن

 

همانطور كه در بالاتر ذكر شد، ورق كامپوزيت با تركيب مواد مختلف، تشكيل مي‌شود. در تهيه اين نوع از ورق‌ها از متريال‌هاي فلزي و برخي مواد ديگر بهره برداري مي‌كنند.

دو ورق آلومينيومي كه در ميان آنها از يك ورق پلي اتيلن استفاده شده است، سبب ايجاد كامپوزيت خواهد شد. گاها در سطح خارجي اين نوع از ورق‌ها از PVDF استفاده مي‌شود.

اين سطح خارجي سبب افزايش مقاومت ورق كامپوزيت، در برابر تغييرات دمايي نما و رطوبت و غيره خواهد شد. لايه‌اي بر روي سطح نما مي‌نشيند كه مي‌تواند از طرح‌هاي متفاوت و همچنين تركيب رنگ‌هاي خارق العاده‌اي برخوردار باشد.

لازم به ذكر است كه طرح نما بر روي لايه خارجي اجرا شده و با توجه به كاربري متفاوت تابلو كامپوزيت از رزين مناسب براي آن استفاده مي‌شود.

 

تابلو كامپوزيت افق كوروش

 

عوامل موثر در قيمت ورق كامپوزيت تابلويي يا تابلو كامپوزيت

 

از جمله عواملي كه بر روي افزايش و يا كاهش قيمت تابلو كامپوزيت، تاثيرگذار هستند، عبارتند از:

۱- متريال به كار رفته در طراحي و توليد تابلو تبليغاتي

مواد اوليه مرغوب و باكيفيت، مي‌توانند بر روي افزايش قيمت تابلو، نقش موثري داشته باشند.

۲- ابعاد مناسب تابلو كامپوزيت

هرچه متراژ مورد نظر براي طراحي و ساخت تابلو بيشتر باشد، با قيمت بالاتري مواجه خواهيد شد.

۳- نحوه‌ نصب صحيح تابلو كامپوزيت

استفاده از خلاقيت و همچنين برخورداري از مهارت كافي در نصب و اجراي تابلو تبليغاتي، مي‌تواند بر روي جذابيت بيش از پيش آن، نقش بسزايي داشته باشد.

۴- طرح مناسب براي ورق كامپوزيت

انتخاب طرح‌هاي ساده، طرح‌هاي چوبي، طرح‌هاي آجري و غيره مي‌تواند سبب تغيير قيمت در اين نوع از تابلوها گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.