انواع ورق كامپوزيت نما و كاربردهاي آن

ارائه خدمات سئو، طراحي سايت و نرم افزارهاي سازماني

انواع ورق كامپوزيت نما و كاربردهاي آن

۶ بازديد

ورق كامپوزيت در اصل به عنوان يكي از وسايل ساخت و ساز مدرن در نماي ساختمان به شمار مي رود كه امروزه به عنوان يكي از مصالح اصلي ساختمان سازي در محيط هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. اين محصول به دليل كيفيت بالايي كه در اختيار شما قرار مي دهد، سبب مي شود تا بتوانيد در ساخت نماي ساختمان و همچنين نماي كامپوزيت از آن استفاده كنيد.

ورق كامپوزيت در اصل صفحات فلزي مسطحي را شامل مي شوند كه از سه لايه مختلف كه شامل دو ورقه بيروني از جنس آلومينيوم و يك لايه غير آلومينيومي تشكيل شده است. در بيشتر موارد لايه مياني بر اساس كاربرد و نوع استفاده از اين ورقه ها مي تواند از موادي چون پلي ‌اتيلن يا پلي يورتان ساخته شود، البته مدل هاي ديگري نيز وجود دارد كه از انواع مواد معدني براي مصارف مختلف ساخته مي شوند.                                         

انواع ورق كامپوزيت نما و كاربردهاي آن

ورق كامپوزيت در اصل به عنوان يكي از وسايل ساخت و ساز مدرن در نماي ساختمان به شمار مي رود كه امروزه به عنوان يكي از مصالح اصلي ساختمان سازي در محيط هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. اين محصول به دليل كيفيت بالايي كه در اختيار شما قرار مي دهد، سبب مي شود تا بتوانيد در ساخت نماي ساختمان و همچنين نماي كامپوزيت از آن استفاده كنيد.

ورق كامپوزيت در اصل صفحات فلزي مسطحي را شامل مي شوند كه از سه لايه مختلف كه شامل دو ورقه بيروني از جنس آلومينيوم و يك لايه غير آلومينيومي تشكيل شده است. در بيشتر موارد لايه مياني بر اساس كاربرد و نوع استفاده از اين ورقه ها مي تواند از موادي چون پلي ‌اتيلن يا پلي يورتان ساخته شود، البته مدل هاي ديگري نيز وجود دارد كه از انواع مواد معدني براي مصارف مختلف ساخته مي شوند.

 Aluswissbond Composite Panel
يكي از دلايل استفاده از اين ورق ها، سبك بودن و راه هاي استفاده آسان از آنها مي باشد. اين ورقه ها تا 90 درصد از سيمان سبك تر هستند و حتي از شيشه و ورقه هاي آلومينيومي نيز سبك تر مي باشند. همچنين لايه هاي بيروني بر اساس مصرف و نوع استفاده با كمك رزين ها مي توانند در برابر نفوذ آب، گرما يا سرما عايق شوند و از آنها مي توان در مكان هاي مختلف استفاده كرد.

 

مزيت‌هاي ورق‌هاي آلومينيوم كامپوزيت

از نظر طراحي، اين ورق ها كاربردهاي زيادي دارند و از آنها مي توان در ساخت انواع نماها، سقف، سوله ها و ساير موارد استفاده كرد و به دليل استفاده ساده، هزينه هاي اوليه ساخت و ساز را نيز كاهش داد. اما اين تنها مزيت اين محصول نمي باشد. ورق كامپوزيت در ابعاد كوچك يا وسيع كاربردهاي زيادي دارد و بسته به نوعي كه انتخاب مي كنيد داراي مزاياي مخصوص به خود هستند. توجه داشته باشد كه كاربرد ورق كامپوزيت بسيار زياد است و در محيط هاي گوناگون مي توان از آن به خوبي استفاده كرد.

سبك و استفاده ساده

يكي از مهم ترين دلايل استفاده از اين نوع ورق كامپوزيت نما، براي اجراي نما هاي گوناگون موقت يا دائم، سبك بودن و استفاده راحت از آنها مي باشد. اين ورقه ها بسيار سبك هستند و مي توانند به راحتي در هر جايي مورد استفاده قرار بگيرند. همچنين نصب كردن و استفاده از آنها براي ساخت يك فضاي بسته بسيار ساده است و نياز به تجهيزات زيادي ندارند.

 Aluswissbond Composite Panel

مقاومت بسيار بالا

اين ورقه ها به دليل داشتن دو لايه و همچنين مقاوم سازي آنها در برابر پوسيدگي و از بين رفتگي رنگ، سبب شده اند تا شما بتوانيد از آنها به صورت طولاني مدت استفاده كنيد. اين ورقه ها طراحي فوق العاده اي دارند و در ساخت انواع ساختمان ها استفاده مي شوند. طول عمر بالا و همچنين مقاومت آنها در برابر رطوبت و گرما بسيار بالا است و در شرايط مختلف به كار گرفته مي شوند.

سرعت اجراي بالا

براي ساخت سوله هاي نگهداري موقت يا راه اندازي سريع و همچنين انبارها، ورق كامپوزيت حرف اول را مي زند. اين محصولات به دليل نصب شدن به كمك ابزارهاي مختلف، مي توانند در هر جايي مورد استفاده قرار بگيرند. وزن كم اين محصولات سبب شده بدون نياز به ابزارهاي خاصي، بتوانيد آنها را جا به جا كنيد و در كارهاي خود از آنها استفاده كنيد.

تنوع بالا

از نظر تنوع، ورق كامپوزيت به خوبي مي تواند نيازهاي شما را تامين كند. اين محصول از نظر طراحي، كيفيت فوق العاده اي دارد و در طرح ها و رنگ هاي مختلفي [كالرچارت ورق كامپوزيت] ساخته شده است. همچنين اين ورق ها براي مصارف مختلف داراي عايق هاي گوناگوني هستند كه استفاده از آنها در طيف هاي وسيعي گسترده كرده است. استفاده كردن از ورق ها براي محافظت از محصولات در برابر گرما يا سرما يا محافظت در برابر رطوبت نيز سبب مي شود تا با خيال راحت بتوانيد از آنها درهرجايي استفاده كنيد.

قابليت تعويض

در صورت بروز هرگونه مشكلي، شما مي توانيد بدون ايجاد خسارت يا تعويض زياد، تنها ورق هاي كامپوزيت مشكل دار را تعويض كنيد. با اين كار هزينه هاي نگهداري شما در طولاني مدت كاهش پيدا مي كند و اين امكان به شما داده مي شود تا بتوانيد تنها ورقه هايي كه با مشكل مواجه شده اند را در كوتاه ترين زمان ممكن تعويض كنيد.

بدون نياز به شست و شو

يكي از ويژگي هاي مهم ورق كامپوزيت نانو ، نياز نبودن به رسيدگي يا شست و شو مداوم مي باشد. اين ورقه ها در برابر رطوبت و گرد و خاك بسيار مقاوم هستند و مي توانند بدون ايجاد شدن تغيير فيزيكي يا بروز هرگونه مشكلي در طول ساليان دراز بدون خرابي يا بروز مشكل از محيط شما محافظت كنند. توجه داشته باشيد كه اين نوع ورقه ها براي استفاده تنها نياز به يك نصب اصولي دارند.

دسته‌بندي انواع ورق‌هاي آلومينيومي با توجه به ميزان احتراق

در اصل دسته بندي ورق هاي كامپوزيت آلومينيومي در حالت هاي گوناگوني انجام مي شود. به عنوان مثال يكي از روش هاي دسته بندي، براساس احتمال احتراق مي باشد كه شامل موارد ذيل مي شود؛

• محصولاتي كه ميزان اشتعال پذيري زيادي دارند و لايه مياني آنها از پلي‌اتيلن ساخته شده است. اين ورقه ها زود آتش مي گيرند و ذوب مي شوند.
• محصولاتي كه داراي لايه هاي كامپوزيتي پلي‌اتيلن با درصد كمي مواد معدني هستند به عنوان ورقه هاي قابل اشعال متوسط شناخته مي شوند.
• محصولاتي كه قابليت اشتعال پذيري كمي دارند، در لايه مياني خود مقدار كمي پلي‌اتيلن جاي داده اند و بيشتر مواد اوليه ساخت آن از مواد معدني ساخته شده است.

 Aluswissbond Composite FR Panel

كاربردهاي ورق كامپوزيت آلومينيوم

بسته به قيمت ورق كامپوزيت، امكان استفاده از اين محصولات در مكان هاي مختلف وجود دارد. كاربرد استفاده از انواع اين نوع ورقه ها در محيط هاي ساختماني و مكان هاي نيمه آماده بسيار زياد است. سوله ها، پمپ بنزين، انواع تابلوهاي فروشگاهي، نماهاي خارجي و داخلي ساختمان، بازسازي نماهاي قديمي و... تنها برخي از كاربردهاي مهم اين محصول به كار مي روند. به دليل تنوع بسيار بالايي كه در حوزه ساخت انواع ورق كامپوزيت وجود دارد، كاربرد آنها نيز متفاوت خواهد بود.

بررسي ورق كامپوزيت و انواع آن

برخي از اين ورقه ها به دليل داشتن لايه هاي بيشتر و همچنين مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، مي توانند به عنوان سقف هاي پيش ساخته نيز مورد استفاده قرار بگيرند. به دليل سادگي استفاده و همچنين طول عمر بالايي كه اين ورقه ها در هنگام كار از خود نشان مي دهند، استفاده از آنها بسيار ساده است و مي توانيد از آنها در پروژه هاي مختلف ساختماني استفاده كنيد.

انواع پوشش ورق‌هاي آلومينيوم كامپوزيت

از نظر دسته بندي ورق هاي كامپوزيت آلومينيوم، مي توان آنها را براساس كاربرد و نوع عايق دسته بندي كرد. در حالت كلي، هر نوع ورق‌ آلومينيوم كامپوزيت براي استفاده در پروژه هاي خاصي در نظر گرفته شده است كه سبب مي شوند راه اندازي و اجراي پروژه هاي نماي ساختماني بسيار ساده تر شود. تنوع اين محصولات بسيار زياد است و تا حدودي خريد كردن يك محصول مناسب مي تواند براي شما چالش برانگيز باشد، به همين دليل بهتر است قبل از خريد ورق كامپوزيت ، حتما ويژگي هاي مربوط به هركدام را بررسي كنيد.

 Aluswissbond Composite

ورق كامپوزيت PVDF

در اصل اين ورق ها به گونه اي ساخته شده اند كه مقاومت بالايي در برابر خش و ضربه را از خود نشان مي دهند. اين ورقه ها از نظر طراحي با محصولات ديگر اين حوزه متفاوت است و به دليل تفاوت طراحي آن با ديگر ورقه ها، از نظر رنگ بندي نيز متفاوت است و در شكل هاي مختلف ساخته شده اند. براي ايجاد كردن ساختمان هاي پيش ساخته يا محيط هايي كه احتمال برخورد اجسام با ورقه وجود دارد، اين محصولات بسيار كاربردي هستند.

ورق آلومينيوم كامپوزيت ضد حريق (FR)

در مكان هايي كه احتمال بروز آتش بسيار زياد است همانند جايگاهاي سوخت بايد از ورق كامپوزيت ضدحريق استفاده شود. اين ورق ها در برابر واكنش هاي شيميايي حاصل از سوختن بسيار مقاوم است و به دليل طراحي خاص خود مي تواند مقاومت بالايي را در هنگام بروز آتش سوزي از خود نشان دهند. اين ورقه ها مي توانند از خود در برابر نفوذ گرما مقاومت كنند و در شرايط آب و هوايي گرم بسيار كاربردي هستند. از اين ورقه ها بيشتر براي نگهداري مواد آتش زا استفاده مي شود.

ورق كامپوزيت نانو

با وارد شدن صنعت نانو در ساختمان سازي و ساخت محيط هاي هوشمند، استفاده از آنها در صنعت ساخت ورق هاي كامپوزيت نيز اكنون رواج زيادي پيدا كرده است و شركت هاي بزرگي در اين حوزه درحال فعاليت هستند. به كمك اين قابليت، اكنون بسياري از ورق‌هاي آلومينيوم كامپوزيت مي توانند در برابر نشستن مواد آلاينده يا حريق مقاومت بالايي از خود نشان دهند. در حالت كلي از ورق كامپوزيت نانو در ساخت محيط هاي هوشمند و نماهاي ساختماني كه شست و شو نما در آن ها به علت دسترسي با مشكل مواجه هستند استفاده مي شود ولي بيشترين كاربرد اين محصول در به كارگيري از آنها در نماي ساختمان مي باشد كه به دليل طول عمر و طراحي خاص و زيبايي كه دارند بسيار محبوب هستند.

 Aluswissbond Nano Composite panel

ورق كامپوزيت طرح چوب

اگر به دنبال استفاده از طرح هاي چوبي مانند ترمو وود يا ترمو چوب در خانه هستيد و مي خواهيد كه محيط داخلي يا خارجي خود را با هزينه هاي كمتر و البته مواد بسيار باكيفيت مقاوم سازي كنيد، مي توانيد از انواع ورق كامپوزيت طرح چوب استفاده كنيد. اين ورق ها از نظر طراحي مانند چوب هاي واقعي مي باشند و استفاده از آنها نيز بسيار ساده است. اين محصولات در برابر نور خورشيد و رنگ پريدگي بسيار مقاوم هستند و براي ساخت نماهاي داخلي و خارجي مورد استفاده قرار ميگيرد.
يكي از ويژگي هاي اصل اين نوع ورقه ها، مقاومت بالاي آنها در برابر آب و همچنين وزن بسيار كم آنها مي باشد كه سبب مي شود، پروژه هاي ساختماني شما بسيار ساده تر انجام شود.

ورق كامپوزيت لانه زنبوري

اگر به دنبال ايجاد يك محيط براي كاهش گرما و سرما هستيد و يا در يك محيط به دنبال كنترل كردن دما و يا سهولت نصب و فرم دهي به ورق كامپوزيت براي شما مهم است بايد از ورق كامپوزيت لانه زنبوري يا ورق كامپوزيت Honey comb استفاده كنيد. اين محصولات شكل جديد ورق هاي معمولي هستند و ساختار لايه دروني آنها به صورت خانه هاي يك لانه زنبور طراحي شده است. به دليل كم شدن وزن و همچنين كنترل بهتر دما، اين محصولات مي توانند در برابر عبور جريان گرم و سرد هوا، به خوبي از محيط شما محافظت كند. بيشتر از اين محصول در ساخت محيط هاي نگهداري مواد اوليه استفاده مي شود و با داشتن مقاومت بالا در برابر جريان هوا به خوبي قابل استفاده هستند.

 Aluswissbond Honey Comb Composite Panel

به دليل حذف شدن مقدار زيادي از مواد اوليه، اين محصولات بسيار سبك هستند و به دليل ساختار داخلي خود، مقاومت بالايي نيز در برابر ضربه و فشارهاي ناگهاني را دارد مي باشند. طول عمر بالا و استفاده از اين ورق ها در شرايط آب و هوايي سخت، و همچنين ضدحريق بودن اين نوع ورق كامپوزيت نما تنها برخي از مزاياي آن محسوب مي شود.

ورق كامپوزيت طرح سنگ

اين ورقه ها تا حدود زيادي شبيه به سنگ هاي آماده مي باشند و يك ابزار جذاب و زيبا براي استفاده در نماهاي بيروني و داخلي شناخته مي شوند. از اين ابزار به دليل مقاومت بالا در برابر خش و ضربه، مي توانيد براي نماهاي ساختماني مختلف استفاده كنيد. به دليل قيمت كم و همچنان مقاومت بيشتر در برابر شكستن يا ترك خوردگي و وزن سبك تر نسبت به سنگ و نفوذ آب، اين مواد مي توانند طول عمر بيشتري داشته باشند و به دليل قيمت بسيار پايين و مقرون به صرفه نيز، امكان استفاده از آنها در شرايط مختلف وجود دارد.

ورق كامپوزيت آينه اي

يكي از ورقه هايي كه امروزه در لابي هاي مجلل ، آرايشگاه ها و محيط هاي زيبايي استفاده مي شود، ورق كامپوزيت آينه اي است. اين محصول در يك سمت خود داراي يك طرح آينه شكل هستند كه مي تواند زيبايي محيط شما را دو چندان كند. مقاومت اين محصول در برابر فشار و ضربات ناگهاني بسيار بالا است و حتي امكان تعويض كردن راحت قسمت هاي آسيب ديده اين نوع ورق ها نيز وجود دارد. همچنين اين ورق ها، بازتاب نور بسيار خوبي نيز دارد و به دليل صاف بودن سطح، مي توانيد در هزينه هاي توليد سرمايش محيط خود نيز صرفه جويي زيادي داشته باشيد. از اين محصول بيشتر براي نماهاي داخلي استفاده مي شود و كاربرد زيادي در بخش آرايشي و زيبايي دارد.

ورق كامپوزيت طرح آجر

اگر به دنبال ايجاد يك نماي خارجي مقاوم و ارزان قيمت [ليست قيمت ورق كامپوزيت نما] هستيد كه شما را نسبت به نگهداري طولاني مدت بي نياز كند، بايد به سراغ ورق كامپوزيت طرح آجر برويد. اين محصولات به عنوان متريال هاي جديد در ساختمان سازي نيز شناخته مي شوند و كاربرد زيادي در صنايع مختلف دارند. همچنين در نظر داشته باشيد كه طول عمر اين نوع ورقه ها بسيار زياد است و مشكلاتي مانند فرسودگي، ريزش و اين موارد را نيز همانند مصالح ساختماني قديمي ندارد.

ورق كامپوزيت سه بعدي

اگر به دنبال خلق يك ايده بسيار خاص و جذاب هستيد، مي توانيد از ورق هاي كامپوزيت سه بعدي استفاده كنيد. اين ورقه ها كيفيت فوق العاده دارند و به دليل طراحي خاص خود، مي توانند زيباي نما يا محيط شما را چند برابر كنند. در محيط هايي كه امكان ايجاد بناهاي فانتزي وجود دارد يا به دنبال ساخت يك نماي مدرن هستيد، مي توانيد از اين نوع ورق هاي كامپوزيت استفاده كنيد. يكي از ويژگي هاي اصل اين نوع نماها، وجود شكل پذيري بسيار عالي مي باشد كه به طراحان اين اجازه را مي دهد تا بتوانند اشكال موردنياز خود را براساس محيط موردنظر ايجاد كنند و به راحتي سازه هاي بزرگ خود را پياده سازي كنند.

 Aluswissbond 3D Composite Panel

ورق كامپوزيت دكوراسيون داخلي

يكي از قديمي ترين نوع ورق كامپوزيت، استفاده از اين محصولات مي باشد. اين ورقه ها، مقاومت بالايي در برابر فشار دارند و به نسبت محصولات ديگر در ساخت و ايجاد بخش بندي در محيط هاي اداري مورد استفاده قرار مي گيرد. با بررسي ورق كامپوزيت شما درك خواهيد كرد كه اين محصولات چگونه مي توانند با كاهش هزينه هاي راه اندازي يا ايجاد يك بخش جديد، به شما در شكل دادن به محيط كار كمك كنند. اين نوع ورق ها در شكل ها و رنگ هاي مختلف ساخته شده اند و به مرور از آنها مي توانيد در پروژه هاي مختلف استفاده كنيد.

ورق كامپوزيت Economy

اگر به دنبال راه اندازي يك نماي مقاوم با هزينه هاي بسيار كم هستيد،ورق‌ كامپوزيت Economy به شما اين امكان را مي دهند به دليل مقاومت و وزن كمي كه دارند در يك بازه زماني بسيار كوتاه از آنها در ساخت نماهاي مختلف استفاده كنيد. اين ورق ها كيفيت خوبي دارند و به شما اين امكان را مي دهند در مدت زمان كوتاهي يك نماي ساختماني را طراحي يا بازسازي كنيد. اين ورق هاي كامپوزيت براي ساخت سوله هاي موقت و انبارها بسيار كاربردي هستند و در برابر رطوبت و گرما نيز به خوبي مي توانند از خود مقاومت نشان دهند.

ورق كامپوزيت تابلويي

در صنعت خودروسازي، ساختمان سازي، هواپيما و ديگر صنايع، از اين متريال بسيار استفاده مي‌شود. شغل و صنعت ديگري كه ورق‌هاي كامپوزيت در آن بسيار كاربرد دارد، حرفه تابلو سازي است. در صنعت تابلو سازي، از ورق كامپوزيت تابلويي يا تابلو كامپوزيت بيشتر به جهت نماسازي سردر مكانهاي تجاري استفاده مي‌شوند كه در اصطلاح به آن تابلو كامپوزيت ميگويند. تابلو كامپوزيت امروزه به عنوان تبليغات مدرن، بسيار مورد استفاده قرار گرفته و يكي از رايج ترين روش‌هاي ساخت تابلوهاي تبليغاتي است. كامپوزيت در لغت به معناي مخلوط مركب مي‌باشد و به صورت تركيبي از ورق ­هاي آماده بوده كه از جنس پلي اتيلن و آلومينيوم ساخته شده است. دو ورق آلومينيوم در دو طرف پلي اتيلن قرار گرفته و ورق‌هاي كامپوزيت ساخته مي‌شود. همچنين از مواد ديگري مانند چسب، لايه چسب عايق، لايه رنگ PVDF ، لايه رنگ پلي استر و پوشش مناسب از جنس نايلون نيز استفاده مي‌شود.

ورق آلومينيوم كلد

اين نوع ورق ها بيشتر در برابر مواد شيميايي و خوردگي مقاوم است. در حالت كلي اين ورقه ها به كمك حداقل دو لايه بيروني ساخته مي شوند كه داراي خلوص بسيار زيادي هستند و از مزاياي آن ها ميتوان به انتقال حرارت مطلوب ، عمر طولاني نسبت به ديگر محصولات فلزي ، وزن بسيار كمتر و آزادي عمل در طراحي اشاره كرد. اين ورق هاي كامپوزيت در برابر خوردگي بسيار مقاوم هستند. در بيشتر موارد جنس مواد اوليه لايه بيروني از فلزهاي مختلفي است به همين دليل مقاومت آن در برابر مواد شيميايي يا حتي ضربه بسيار بالا است. اگر به دنبال ايجاد يك محيط ايزوله يا ساخت يك محيط براي انجام كارهاي آزمايشگاهي خود هستيد، مي توانيد از آلومينيوم كلد استفاده كنيد.

 Aluswissbond Clads Composite Panel

نصب ورق‌ كامپوزيت آلومينيومي

در حالت كلي نصب ورق‌هاي كامپوزيت آلومينيوم بسيار ساده است و تنها در 4 مرحله مي توانيد اين ورقه ها را بهم متصل كنيد. ايجاد كردن يك اسكلت اوليه به شما كمك مي كند تا بسته به نياز خود بتوانيد از اين محصولات به كمك انواع روش هاي جوشكاري يا متصل كردن ورقه ها به كمك پيچ يا پرچ هاي مختلف، استفاده كنيد.
در بيشتر موارد ورق كامپوزيت به دليل سادگي در نصب و اجراي ورق كامپوزيت و همچنين مقاومت بسيار بالا، حتي در ايجاد سقف در محيط هاي باراني نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. كاربرد اين محصولات بسيار زياد است و امروزه در هر جايي مي توان از اين نوع ورق هاي كامپوزيت استفاده نمود. توجه داشته باشد كه برخي از اين ورق ها براي ساخت نما هاي گوناگون مورد استفاده قرار ميگيرند، به همين دليل بايد در هنگام خريد ورق كامپوزيت دقت كافي را از خود نشان دهيد.

نماي كامپوزيت به چندين روش اجرا ميشود روشهاي متداول آن به صورت ذيل ميباشد:

 

1- روش ثابت يا(Fixing)

2- روش ريلي يا(Hanging)

3- فريم (H & L)

4- كلمپ

 Aluswissbond Panel

سيستم اجراي نماي آلومينيومي به شرح زير مي باشد:

 

روش ثابت يا(Fixing):
در اين روش اجرا ورق كامپوزيت ورق هاي كامپوزيت بعد از برش و مونتاژ به صورت ثابت با پيچ و يا بر روي زير سازي متصل شده كه از لحاظ اجرايي بسيار ساده و سبك مي باشد و از سرعت بالايي در نصب بر خوردار است كه براي مصالح زيرسازي آن مي توان از پروفيل هاي قوطي آهني يا آلومينيمي استفاده كرد.در بين فاصله ورق هاي نصب شده جهت ايجاد نمايي زيباتر و ضد آب شدن نما از چسب سيليكون و درزگير هاي لاستيكي استفاده مي گردد.

روش ريلي يا(Hanging):
در اين سيستم نصب و اجراي ورق كامپوزيت كه بهترين نوع استاندارد نصب مي باشد پروفيل هاي اصلي كه ناودان آلومينيومي مي باشند توسط نبشي هايي كه داراي سوراخ هاي لوبيايي شكل مي باشد به براكت هاي فلزي كه روي صفحات پليت، با شاسي جوش شده اند پيچ و مهره مي شوند و ناوداني هاي كوچك كه داراي پين فلزي ضد زنگ مي باشد درون ناوداني اصلي قرار ميگيرند ورق هاي كاست شده به صورت پازل بروي پين بچه ناوداني قرار ميگيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.