اجراي نماي كامپوزيت

ارائه خدمات سئو، طراحي سايت و نرم افزارهاي سازماني

اجراي نماي كامپوزيت

۷ بازديد

  

ورق كامپوزيت نما

 نما كامپوزيت

ورق هاي كامپوزيت از جمله مصالح پيشرفته معماري مدرن مي باشدكه بيش از پيش مورد توجه طراحان و مجريان ساختمان قرارگرفته و استقبال و كاربري فراوان اين محصول بعنوان يكي از مصالح مورد استفاده در نماي ساختمانها بيانگر، كيفيت مناسب و عدم وجود هرگونه محدوديت در طراحي و اجراي آن ميباشد.

 

كامپوزيت نما

ورق هاي كامپوزيت از جمله مصالح پيشرفته معماري مدرن مي باشدكه بيش از پيش مورد توجه طراحان و مجريان ساختمان قرارگرفته و استقبال و كاربري فراوان اين محصول بعنوان يكي از مصالح مورد استفاده در نماي ساختمانها بيانگر، كيفيت مناسب و عدم وجود هرگونه محدوديت در طراحي و اجراي آن ميباشد.

همانطور كه از نام اين محصول پيداست، ورق كامپوزيت آلومينيوم، ماده اي مركب است كه از ۲ لايه آلومينيوم و يك لايه پلاستيك در وسط از نوع پلي اتيلن مي باشد تشكيل شده است.

نظر به اينكه اين محصول جزء مصالح صنعتي و توليد كارخانجات است بسياري از خواص مصالح طبيعي نظير سنگ و چوب درآن بهبود بخشيده شده است. اين محصول در برابر شرايط جوي و اشعه ماوراء بنفش و همچنين شرايط اسيدي و قليايي قوي آلودگي ها و خوردگي و رنگ پريدگي در صورتي كه از رزين PVDF استفاده شود مقاومت فوق العاده اي از خود بروز مي دهد.و ساليان متمادي بدون تغيير، خواص ظاهري و فني خود را حفظ مي كند.

همچنين از لحاظ مكانيكي، خاصيت ارتجاعي و انعطاف پذيري عالي ورق ها برخلاف مصالح ديگر امكان تغيير شكل به هر فرم دلخواه را مي دهد. همچنين اين محصول در رنگ ها و طرح هاي بسيار متنوع توليد مي شود. علاوه بر رنگ هاي موجود در طبيعت، مي تواند به شكل انواع سنگ، چوب و حتي طيف هاي متفاوت رنگ برحسب زاويه تابش نور و هرآنچه كه بتوان تصور نمود توليد شود.

 

مزاياي نماي كامپوزيت آلومينيوم:

1. وزن بسيار سبك، هر متر مربع ورق كامپوزيت تنها 5.4 كيلوگرم وزن دارد با در نظر گرفتن وزن پروفيل هاي زير سازي وزن نهايي هر متر مربع 9 كيلوگرم مي باشد.
2.ورق كامپوزيت آلومينيوم از لايه هاي آلومينيوم و پلي اتيلن تشكيل شده و در برابر عوامل جوي، رطوبت، اشعه هاي خورشيد بيشترين پايداري را دارد.ماندگاري كامپوزيت از نماي سنگ ( كه با نفوذ رطوبت در خلل و فرج و لا به لاي آن و يخ زدن، باعث خرد شدن آن درطولاني مدت مي گردد) بيشتر است.
3. اجراي نماي كامپوزيت با طرح ها ي مختلف شامل بُعد ها و قوس ها امكانپذير است.
4. با توجه ضريب نفوذ حرارتي كم پلي اتيلن و محبوس شدن مقداري هوا در پشت نما، در صورت اجراي صحيح عايق حرارتي خوبي محسوب مي گردد.
5. با توجه به انعطاف پذير بودن آن، نمي شكند، سقوط نمي كند و در كل حادثه ساز و خطر آفرين نيست.
6. سريع الاجرا بوده و اجراي آن بصورت خشك است. در حين اجرا ريخت و پاش ندارد.
7. در هر مكاني مي توان آن را استفاده كرد از دكوراسيون داخلي گرفته تا زير سقف ها و تاسيسات توكار،دريچه كولر و...
8. پرت و مانده پانل كامپوزيت كاملا" بازيافت شده و آلودگي زيست محيطي ايجاد نمي كند.
9. فلز آلومينيوم جزو فلزات نيمه گران بها محسوب مي گردد و ارزش آن در طول زمان افزاييش مي يابد، استفاده ازنماي كامپوزيت (و يا هر گونه استفاده ديگر از اين فلز)نوعي سرماه گذاري براي نسل آينده مي باشد.

 

 

نماي كامپوزيت به چندين روش اجرا ميشود كه برخي از روشهاي متداول آن به صورت ذيل ميباشد:

اجراي كامپوزيت نما


1. روش ثابت (Fixing )----- استاندارد
2. روش ريلي (Hanging) ----- استاندارد
3. فريم (H,L)----- معمول
4 .كلمپ----- معمول

سيستم اجراي نماي آلومينيومي به شرح زير مي باشد:

Fixing:

در اين روش ورق هاي كامپوزيت بعد از برش و مونتاژ به صورت ثابت با پيچ ويا بر روي زير سازي متصل شده كه از لحاظ اجرايي بسيار ساده و سبك مي باشد و از سرعت بالايي در نصب بر خوردار است كه براي مصالح زيرسازي آن مي توان از پروفيل هاي قوطي آهني يا آلومينيمي استفاده كرد.در بين فاصله ورق هاي نصب شده جهت ايجاد نمايي زيباتر و ضد آب شدن نما از چسب سيليكون و دزدگير هاي لاستيكي استفاده مي گردد.

Hanging:

در اين سيستم كه بهترين نوع استاندارد نصب مي باشد پروفيل هاي اصلي كه ناودان آلومينيومي مي باشند توسط نبشي هايي كه داراي سوراخ هاي لوبيايي شكل مي باشد به براكت هاي فلزي كه روي صفحات پليت،با شاسي جوش شده اند پيچ و مهره مي شوند و ناوداني هاي كوجك كه داراي پين فلزي ضد زنگ مي باشد درون ناوداني اصلي قرار ميگيرند ورق هاي كاست شده به صورت پازل بروي پين بچه ناوداني قرار ميگيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.